31 jul 2010

El Tajo ara és tot meu


El Tajo ara és tot meu
A la desembocadura.
Desde les petites ones
Que s’hi formen al davant
De Cruz Quebrada
Fins a l’altre banda del riu.

Potser empiparà a algú,
La resta quedarà indiferent.
Tant me fa la gent,
Tant me fa el món,
Vulguin o no,
El Tajo ara és tot meu
A la desembocadura.

A la fosca matinada
De boira, calima e peus freds,
Controlo el tráfic fluvial
De vaixells als que no navego.

Ahir quasi que ploro
Al volar sobre la marginal
A camí de una casa meva
Que encara no és pas una llar.
L’estomac em preguntà
Si potser l’avió
No s’havia equivocat
De destí.

Els meus pares no eren catalans
I això no em va impedir
De ser-ho jo.

Al temps que d’altres
Es retorcen de dolor
I s’afogen a les injusticies,
Jo no m’hi puc pas queixar,
Jo ho tinc tot,
Fins el Tajo és ara meu
A la desembocadura.

Ho tinc tot,
Però m’hi manca la terra,
M’hi manca la gent,
M’hi manca la llengua
Que en tinc por
D’oblidar.
Ho tinc tot,
Però no trobo les raons
Per saber
A on hauria de ser.

2 comentarios:

  1. Querida amiga. Derramé alguna que otra lágrima al leer tu poema. Es simplemente una preciosidad y me voy a permitir el robártelo porque me ha llegado fuerte. Espero que no te importe.
    Te deseo toda la felicidad y se que tu tierra y tu cultura te acompañarán allí donde estés.
    Un beso y un gran abrazo. Hasta pronto.

    ResponderEliminar
  2. Me alegra mucho que mis poesías hagan sentir.
    Será todo un honor que publiques mi poesía.
    Muchos besos cariño.

    ResponderEliminar